10 Treningstips


1. Vær realistisk. Vær ærlig med både målsetting og hvor mye tid du har til rådighet i hverdagen. Risikoen for å gi opp er større hvis ambisjonsnivået er urealistisk. 15 minutt trening er jo tross alt bedre enn ingen trening.

2. Ikke utsett. Du finner nok alltid en god grunn for ikke å trene, men det viktigste nå er å komme inn i de gode rutinene igjen. Start i det små og øk frekvens og intensitet gradvis.

3. Hold ut. Kommer du deg gjennom de tre første ukene, vil det snu både for kroppen og hodet – garantert!



4. Sett deg konkrete mål. Bestem hva du skal ha oppnådd innen en satt tidsfrist, enten det gjelder kondisjon, styrke eller vektendring.

5. Lag ukesplaner. Planlegger du treningsuken i forkant, er det lettere å følge planen. Skriv ned.

6. Finn en fast treningspartner. Faste avtaler forplikter og gjør det vanskeligere å droppe ut. Hjelp hverandre til å overvinne dørstokkmila. Har du hjemmegym – inviter en venn.


7. Husk hverdagsaktivitet. Få kroppen i gang ved å legge inn hverdagsmosjon som å droppe heisen til fordel for trappene, eller å ta sykkelen til jobb.

8. Prøv en ny treningsform. Lei av å trene det samme? Kast deg ut av komfortsonen og test noe nytt.

9. Meld deg på et mosjonsløp ol. For mange skaper det en økt forpliktelse spesielt hvis du tør å si det høyt.

10. Husk godfølelsen. Hva gjør deg mest fornøyd? En hel kveld på sofaen, eller en treningsøkt etterfulgt av en velfortjent pause i sofaen?

Lykke til og husk - all trening er god trening

Se våre produkter

Les også: Planer om hjemmegym?

Les også: Romaskinen er en real kalorikiller