Planer om Hjemmegym?

Sliter DU med å komme i gang med treningen fordi du ikke har barnevakt, mangler overskudd, treningssenteret er langt unna, eller har lite tid? Da kan et hjemmegym være en løsning for deg!

Vi har listet opp 8 ting du bør huske på ved hjemmetrening:

1. Finn/Lag ditt treningssted
Finn et sted der du kan være i fred, og som er stort nok til at du kan få plass til noen treningsapparater. Tenk lys og luft. 

2. Ta på deg treningstøy 
Det trenger ikke å være fancy og dyrt, men viktig uansett om du trener 5 eller 30 minutter for å tre inn i et treningsmodus.

3. Ha et treningsopplegg.
Ha en plan med hva du skal trene på, hvor lenge og hvor ofte. Skriv ned – da blir det mer forpliktende. 

4. Bestem tid 
Velg ut et passende tidspunkt og prøv å gjøre treningen på samme tid hver gang. Start med minst 2 ganger i uken - øk etterhvert.

Se våre pakketilbud her

5. Forplikt deg 
Sett deg et helt konkret mål, enten på antall dager, måneder, eller uker.

6. Kvalitetsapparater.
Tenk kvalitet, dette er noe du skal bruke mye og må derfor tåle en hel del. Ta hensyn til støy og plassbehov

7. Tilgjengelighet
Det skal være enkelt å komme i gang foran hver økt. Ikke sett bort apparater, sko osv.

8. Innhold
Finn de apparatene som gir deg størst gevinst på kortest mulig tid og som samtidig gir deg størst trenings glede

Les også: Hvorfor Romaskin?