Romaskinen er en real kalorikiller


Trening på romaskin kombinerer styrke, kondisjon og hurtighet og du får full treningseffekt på halve tiden i forhold til andre tilsvarende apparater. I tillegg er denne type trening skånsom og gir dermed svært lav belastning på ledd og muskulatur.

"For deg som sliter med dårlig knær, ankler, skuldre eller synes løping/sykling tar for lang tid så er romaskinen helt perfekt"

Det er ikke uten grunn at romaskinen er mange personlige treneres favorittapparat.

Totalidrett
Roing er en unik totalidrett som gir grunntrening til all annen aktivitet, er en aktivitet i seg selv, som rehabilitering eller rett og slett som en svært tidsbesparende treningsform der resultatet kommer raskt. 15 minutters trening på romaskin tilsvarer hele 30 minutter på tredemølle. 

Armer, rumpe og lår
Roing aktiverer 84 prosent av musklene og da spesielt lår, rumpe og armer/skuldre. 
Derfor er dette den treningsformen som gir høyest kaloriforbruk siden man bruker store deler av kroppen samtidig som man jobber på høy intensitet. Man trener altså både styrke og kondisjon. Hele 900 kcal pr.time er det mulig å forbrenne.


Sats på kvalitet
Det finnes selvsagt dyre og billige romaskiner – et godt råd er: Har du tenkt å bruke den mye så investerer du noen kroner og bruker pengene dine på kvalitet. Det er ikke nødvendigvis det dyreste som er det beste, men stort sett så henger alltid kvalitet, treningsglede og pris sammen. Mindre støy, mindre vedlikehold, kvalitet og bedre komfort er ofte det en får ved å investere litt mer. 
  
Passer for "alle"
Trening på romaskin er en aktivitet som passer for alle.
Man tilpasser bare intensiteten på treningen etter formen. Nybegynnere kan ha lav motstand og jobbe i rolig tempo, mens trente kan ha høy motstand og jobbe i hurtig tempo.

Se våre produkter

Les også: 10 tips til hvordan komme igang

Les også: Planer om treningsrom hjemme?