Slik kommer du i SUPERFORM

Her er tipsene for å holde deg i form midt i hverdagsmaset:

Tren hver uke
En amerikansk undersøkelse spørreundersøkelse hvor 20 000 har svart, har sett på hva som skiller sofagrisene fra atletene. 

Undersøkelsen konkluderer med at en tredjedel av deltakerne kan kalles vellykkede trenere. I den andre enden av skalaen finnes en tredjedel som beveger seg så lite at de ikke kan vente seg noen helsegevinster i det hele tatt.

Og hva er det som skal til for å trene med suksess? Tre ganger i uken og minst en halvtime hver gang er minstemålet for en sunnere kropp. Med denne innsatsen kan du se frem til en redusert risiko for mange sykdommer som kreft, diabetes, hjertesykdommer, slag eller demens.

Men om du også vil gå ned i vekt, bør du skru opp tempoet enda noen hakk eller finne et mer effektivt treningsapparat som for eksempel romaskin

Les også: Hvorfor kalles Romaskinen Mr.Kalorikiller?

Gå deg frisk
Variasjon er også viktig for å oppnå gode resultater. Blant de flinkeste deltakerne i undersøkelsen hadde 58 prosent trent på minst tre forskjellige måter i løpet av uken.

Spaserturer var den mest populære aktiviteten blant de som trente mest. Og de mest suksessrike atletene oppga at de brukte bena til en frisk tur minst tre ganger hver uke.

Treningen trenger nemlig ikke å være veldig intensiv for å være effektiv. En blanding mellom moderat aktivitet og intensiv trening er det som ser ut til å fungere aller best.

Lykke til!

Få ukentlige treningstips fra oss - Helt gratis. Meld deg på vårt nyhetsbrev her